week 5
Facing Values & Making Sense

De persona is een fictief persoon die binnen een focus groep valt. Het is belangrijk om een persona te creëren om zo de costumer journey in te kunnen vullen. De persona maakt duidelijk wat de verschillende behoeften en waarden zijn van de users. De afbeelding die hierboven staat heb ik gecreëerd voor mijn conceptboek. Ik heb geïllustreerd wie ons persona is door haar een naam, leeftijd, locatie en interesses te tonen.

Een lap tekst of een paar afbeeldingen? Voor velen is de keuze makkelijk: een paar afbeeldingen. Daarom heb ik een moodboard gecreëerd om de kernwaarden van ons organisatie te tonen. We hebben in dit moadboard de top 3 kernwaardes getoond. Wel hebben we nog 3 andere waardes die ook van belang zijn.

Tijdens mijn keuzevak funshoppen in maatschappelijk perspectief heb ik de 6C bestudeerd. De 6C's staan voornamelijk voor de route die de user doorloopt voor tijdens en na een project. Wij hebben dit uitgewerkt in een costumer journey. Dit hebben we gedaan om alle valkuilen en of problemen te voorkomen. Dit heeft ons een goed inzicht/vooruitzicht gegeven over wat er te komen zal zijn.